در ادامه اموزش های html در این قسمت قصد داریم کمی با تگ های داخل head آشنا بشیم.
تا به این جای کار ما با تگ های داخل بدنه (body) به خوبی آشنا شده ایم و در قسمت های آتی دوباره به صورت پیشرفته دیگر برچسب های این قسمت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
نکته : تگ های داخل header مستقیما به کاربر نماییش داده نمی شوند.
ما برای اینکه بتوانیم زبان مورد استفاده در صفحات html خود را به موتور های جست و جو و مرورگر های خود معرفی کنیم ، از تگی به نام lang به صورت زیر استفاده میکنیم:
<html lang = “fa-IR” >
به طور مثال در قطعه کد بالا ما با قرار دادن تگ lang با مقدار fa-IR در تگ html به موتور های جست و جو گفته ایم که زبان مورد استفاده در این سایت زبان فارسی است.
تگ بسیار مهم بعدی که در مباحث سئو بسیار مهم و حائز اهمیت است تگ های meta هستند که در قطعه کد زیر با نمونه ای از این برچسب ها آشنا خواهید شد:
<head>
<meta charset = “utf-8”>
<head>
این متا نوع کد گزاری کلممات داخل صفحه را مشخص می کند.
از دیگر تگ های متا که در سئو کاربرد فراوانی دارند:
<head>
<meta name = “utfdescription” content = “**“>
<head>
** محتوایی که میخواهید موتور های جست و جو به عنوان توضیحات صفحه شما به کاربران نممایش دهند.
<head>
<meta charset = “utf-8”>
<head>
<head>
<meta name = “Keyword” Content = “**”>
<head>
** کلمه کلیدی که میخواهید با آن کلمه به موتور های جست و جو معرفی شوید.
head>
<meta name = “author” Content = “mehdi moradi”>
<head>
یکی دیگر از المان های مهم برای گوگل در صفحات متنی نام نویسنده آن صفحه است که با این تک مشخص می شود.